Creative Strategy Lab

Een Creative Strategy Lab is een interactieve bijeenkomst, die een groep de mogelijkheid biedt om creatieve concepten te verkennen, analyseren, bespreken en ervaren. Een Lab kan worden ingezet bij werkconferenties, creatieve bijeenkomsten of denktanks voor organisatie- en teamontwikkeling, bij visie- of leiderschapsontwikkeling etc.


Een Lab is geen brainstorm voor het produceren van nieuwe, individuele ideeën, maar een denktank voor het verzamelen van ‘kwalitatief hoogwaardige aandacht’. Deze aandacht opent het collectieve bewustzijn waardoor creatieve en heldere inzichten kunnen ontstaan. Deze inzichten kunnen vervolgens worden aangewend om relevante vragen te formuleren en kwesties te onderzoeken. 


De relatie tussen de deelnemers staat centraal. In plaats van een brainstorm gebruiken we stilte. Hierdoor hebben beperkende gedachten, sterke overtuigingen en diepgewortelde aannames minder vrij spel. In plaats van het hoofd, spreekt het hart. Creativiteit komt in beweging en op die manier creëren we een waardevrije ruimte voor oprechte vragen en inzichten voor dieperliggende kwesties. 











“Silence is not only the space in which there’s no sound, but there’s no program. Nothing is there so that whatever is essentially unprogrammable can happen. How does anything new happen? In a world where everything is scheduled, everything is listed, everything is programmed, the first thing one needs is space… You have to be open. It doesn’t mean something enormous will happen, but nothing can happen until you clear that space… Nobody has time to even receive anything that is actually new, including their own thoughts.”  

- Ursula Franklin

TOP


CONTACT    PRIVACY

COPYRIGHT© 2019 HANS JETHS CONSULTANCY