Achtergrond en werkervaring

Hans Jeths (Hilversum, 1957)
Woont en werkt in Amsterdam.

Hans Jeths startte zijn carrière in 1980 als theaterdocent in het onderwijs en culturele centra. Daarnaast ontwikkelde hij zich als acteur in theater- en filmproducties, als theatermaker van eigen voorstellingen, in samenwerkingsverbanden met anderen of in opdracht. 

Zijn performance- en comedy-vaardigheden ontwikkelde hij in het theater, in films, voor Tv, met locatietheater en in straatoptredens in binnen- en buitenland. Hij richtte theatergroepen op en werkte als regisseur en podiumcoach. 

Zijn eigen artistieke werk wisselde hij steeds af met zijn werk als theaterdocent en later ook als procesbegeleider, trainer en coach.

In 1984 richtte hij een centrum voor theater en persoonlijke ontwikkeling op, School of Living Art, waarbij theater en zelfonderzoek centraal stonden.

Vanaf 1986 heeft hij een praktijk als lichaamsgericht therapeut en procesbegeleider. 

In 1998 maakte hij een overstap naar het bedrijfsleven. Bij een grote telecomaanbieder deed hij ervaring op als trainer, trainingsmanager en training consultant. Ook werkte hij als trainingsacteur voor bedrijfstrainingen, in trainingen met het enneagram en coacht hij trainingsacteurs. 

Van 2001-2011 was hij oprichter, directeur en mede-eigenaar van een trainingsbureau, dat werkzaam was vanuit de kernpropositie ‘persoonlijke ontwikkeling in de context van werken’. Met de tagline ‘Kwaliteit zit in Aandacht’ levert hij met een team van trainingsprofessionals dienstverlening op het gebied van training en opleiding in communicatie, leiderschap en coaching voor een groot aantal organisaties, de culturele sector, het onderwijs en (semi-) overheidsorganisaties.

In 2012 vestigt hij zich met Hans Jeths Consultancy als zelfstandig trainer, coach en procesbegeleider in communicatie en presentatie. Ook pakt zijn  artistieke werk weer op. Zijn creatieve projecten brengt hij onder in Hans Jeths Studio. Hij ontwikkelt een aantal persoonlijke theatervoorstellingen, foto- en filmprojecten en werkt als acteur mee aan voorstellingen op kunstvakopleidingen.

Daarnaast werkt hij regelmatig als freelance trainer en theaterdocent in het voortgezet - en kunstvakonderwijs met zowel studenten, als docenten. 

In 2014 ontwikkelt hij de methode 0-Moment voor het bedrijfsleven, dat enerzijds een behoefte vervult om te leren om beter te focussen en anderzijds om meer ‘zacht’ te leren zijn op de relatie. 

In 2015 ontwikkelt hij trainingen in Interactiestatus voor docenten en opleiders ten behoeve van persoonlijk leiderschap, ordeproblematiek en klassenmanagement. Deze methode ontwikkelt hij verder ook voor managers en leidinggevenden binnen communicatie- en presentatietrainingen. 

Sinds 2009 werkt hij met Organisatieopstellingen (Hellinger/Weber) binnen training en coaching voor organisaties. Na een aantal persoonlijke theaterprojecten ontstond in 2015 het idee voor een combinatie van theater met Systemisch Werk. Hij ontwikkelde hij Karakteropstellingen, een methode die de kracht van Systemisch Werk combineert met de magie en dynamiek van verhalen, spel en theater. Hij begeleidt onderzoekssessies met zowel Systemische Opstellingen als Karakteropstellingen. Hij geeft workshops en trainingen aan artistieke makers, spelers en scriptschrijvers en doceert regelmatig in het kunstvakonderwijs. Ook begeleidt hij workshops en denktanks in Karakteropstellingen voor professionals in organisaties.

In 2016-2017 verzorgt hij lessen en trainingen in zelfpresentatie en interactiestatus aan de Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool Utrecht en in 2018-2019 ook voor Academie Artemis Hogeschool voor styling in Amsterdam. Ook op andere scholen binnen het beroepsonderwijs verzorgt hij trainingen in zelfpresentatie en presentatie, zowel voor docenten als studenten. 

In 2019 ontwikkelt hij FunFaktor, een methode binnen presentatietrainingen voor ervaren sprekers om presentaties persoonlijker te maken door humor te gebruiken.

Artistieke projecten

LinkedIn

<— Over Hans Jeths



COPYRIGHT© 2020  HANS JETHS